Facebook te-a vândut fără restricții către Netflix, Microsoft și Amazon
Dacă credeai că Facebook a terminat cu scandalurile legate de confidențialitate, ar trebui să te gândești mai bine. Compania se afundă într-o nouă problemă.
UPDATE am primit din partea Netflix o poziție oficială cu privire la subiect, redată mai jos:
„De-a lungul timpului am încercat mai multe metode prin care să aducem Netflix în Social Media. Un exemplu este o opțiune lansată în 2014, care le permitea membrilor să le recomande prietenilor seriale TV și filme via Messenger sau Netflix. Acestă opțiune nu a fost foarte populară, așa că am renunțat la ea în 2015. În niciun moment nu am accesat mesajele private de pe Facebook ale oamenilor și nici nu am cerut acest lucru.”
Cele mai noi informații arată că Facebook a oferit acces fără restricții la datele tale personale pentru mai bine de 150 de companii. Între acestea, se regăsesc nume precum Netflix, Yahoo, Spotify, Amazon și Microsoft.
Cei de la New York Times au obținut mai bine de 270 de pagini din documentele interne ale Facebook, din 2017. Acestea arată cum rețeaua socială considera celelalte companii parteneri de afaceri, așa că le excepta de la regulile de confidențialitate.
Publicația a intervievat peste 60 de oameni, inclusiv foști angajați ai Facebook și ai partenerilor, oficiali guvernamentali și militanți pentru confidențialitate.
Raportul detaliat explică modul în care Facebook dădea Netflix și Spotify posibilitatea de a-ți citi mesajele private și permitea Amazon să acceseze nume, dar și informații de contact, prin intermediul prietenilor.
În apărarea lor, Netflix și Spotify au declarat că nu știau că au acces special la datele utilizatorilor. Pe de altă parte, Facebook le-a permis celor de la Bng să colecteze numele tuturor prietenilor unui utilizator, fără acordul acestora. Le-a permis și celor de la Yahoo să acceseze fluxuri de postări ale prietenilor, până în vara lui 2018.
Investigația a descoperit că Facebook a făcut înțelegeri cu mai bine de 150 de companii, între care retaileri online, organizații media, producători de autovehicule și site-uri de entertainment. Evident, Facebook a negat că mai distribuie date, dar New York Times a descoperit că unele înțelegeri sunt încă active.
Pe scurt, Facebook le-a oferit giganților tech acces la datele tale, în schimbul banilor. Între timp, Mark Zuckerberg te minte în continuare că face toate eforturile pentru a-ți face șederea pe Facebook mai sigură. E evident, însă, că te consideră dobitoc, la fel ca acum mai bine de un deceniu, pentru că-i oferi acces la datele tale.